1. Teenuse saaja/esindaja õigused ja kohustused

1.1. Teenuse saaja/esindaja õigused:

1.1.1. Teenusele tulles on Teil õigus väljendada oma soove ja ootusi teenuse ja Teie igapäevaelu suhtes ning avaldada arvamust teenust puudutavates positiivsetes ja negatiivsetes aspektides;

1.1.2. Osaleda oma/esindatava rehabilitatsiooni eesmärkide seadmisel ja tegevuste planeerimisel (tegevuskava koostamisel teenuse alguses);

1.1.3. Osaleda oma /esindatava rehabilitatsiooni tulemuste hindamisel;

1.1.4. Võrdsele kohtlemisele sõltumata Teie usulisest, rassilisest või varanduslikust kuuluvusest/positsioonis;

1.1.5. Tutvuda enda/ esindatava kohta kogutud andmetega, esitades sellekohase kirjaliku sooviavalduse meeskonna juhile;

1.1.6. Anda teenuse kohta tagasisidet, s.h teha ettepanekuid teenuse paremaks muutmiseks ning esitada kaebusi pöördudes selleks meeskonna juhi poole või esitada tagasiside kodulehe kaudu;

1.1.7. Isikuandmete kaitsele, see tähendab muuhulgas et Teenuse osutaja kasutab saadud informatsiooni ainult teenuse osutamiseks, mille raames vajadusel vahetab infot teenusele suunaja/rahastajaga. Kolmandate osapooltega toimub info vahetus ainult kokkuleppel kliendiga.

1.2. Teenuse saaja/esindaja kohustused:

1.2.1. Avaldada spetsialistile enda/esindatava kohta õiget infot, mis on vajalik teenuse kvaliteetseks osutamiseks ning mis ei ole vastuolus isikuandmete kaitsega;

1.2.2. Osaleda aktiivselt teenustel ettenähtud mahus ja teha koostööd spetsialistiga;

1.2.3. Allkirjastada teenuse kasutamise kohta osavõtuleht/andmestik, mis annab aluse teenuse kasutamiseks Eesti Töötukassa/Sotsiaalkindlustusameti vahenditest (s.t et on Teenuse saajale tasuta). Osavõtulehe/andmestiku mitte allkirjastamisel tasub Teenuse saaja kasutatud teenuste eest ise;

1.2.4. Tegeleda iseseisvalt spetsialistide poolt antud harjutuste või ülesannetega;

1.2.5. Teenusele mitte tulemisel teatada sellest spetsialistile või meeskonna juhile mitte hiljem kui 1 (üks) tööpäev enne teenuse algust;

1.2.6. Mitte ilmuda teenusele alkoholi- ja/või narkojoobes;

1.2.7. Kliendid, kes osalevad Aura Keskuses toimuval füsioterapeudi teenusel, on kohustatud järgima Aura Keskuses viibides igal ajal Aura Keskuse majakorda ja mitte tekitama Teenuse osutajale või Aura Keskuses viibivatele kolmandatele isikutele kahju. Aura Keskuse majakord on toodud Aura Keskuse kodulehel www.aurakeskus.ee.

1.2.8. Järgida Activitas kodukorda, mis on avaldatud Activitas kodulehel.

1.2.9. Juhul, kui klient soovib saada teenust, mis ei ole nimetatud Tervisekassa tervishoiuteenuste, Sotsiaalkindlustusameti sotsiaalse rehabilitatsiooniteenuste või Eesti Töötukassa tööalase rehabilitastsiooniteenuste loetelus ning mille osutamiseks teenuse pakkujal puutub kehtiv leping Tervisekassaga, Sotsiaalkindlustusametiga või Eesti Töötukassaga; või kui klient  soovib saada loetelus nimetatud teenust väljaspool üldjärjekorda, kehtib teenusele kodulehel märgitud hind.

1.2.10. Juhul, kui Tervisekassa poolt ravikindlustamata kliendil on sõlmitud ravikindlustusleping mõne teise kindlustusandjaga, võib kindlustusandja garantiikirja alusel lubada tervishoiuteenuse eest tasuda teisel kindlustusandjal.

1.2.11.Teenuse pakkujal on õigus hindasid muuta. Klient tasub teenuste eest selle osutamise päeval kehtiva kodulehel teenuse juures avaldatud hinna järgi.

1.2.12. Teatud teenuste osutamisel rakendatakse kliendi omaosalust (visiiditasu), mis on toodud teenuse juures kodulehel.

1.2.13. Visiiditasu makstakse enne või pärast vastuvõttu sularahas või ülekandega ning kliendile väljastatakse sellekohane visiiditasu arve.

1.2.14. Maksma teenuse osutamise eest tasu ulatuses, milles tervishoiuteenuse osutamise kulusid ei kata Tervisekassa või muu isik (tasu maksmise kohustus), nt Sotsiaalkindlustusamet või Eesti Töötukassa.

1.2.15. Avaldama oma parima arusaama järgi kõik teenuse osutamiseks vajalikud asjaolud (informatsiooni andmise kohustus).

1.2.16. Osutama kaasabi, mida teine pool teenuse osutamisks vajab (kaasaaitamiskohustus).

1.3. Teenuse saaja/esindaja nõusolek teenuse osutamiseks:

1.3.1. Teile osutatakse teenuseid üksnes teie nõusolekul.

1.3.2. Eeldatakse, et Teie olete teenuste osutamisele saabumisega teadlikult avaldanud nõusolekut teenuse osutamiseks.

1.3.3. Te võite nõusoleku mõistliku aja jooksul pärast selle andmist tagasi võtta.

1.3.4. Teenuse vahetu osutaja nõudmisel peab nõusolek või selle tagasivõtmise avaldus olema vormistatud kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

1.3.5.  Teil on õigus enne teenuse osutamist või selle osutamise jooksul muuta meelt ja võtta juba antud nõusolek tagasi.

1.3.6. Teenuse osutajal on õigus küsida Teie nõusolekut või juba antud nõusoleku tagasivõtmise avaldust kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

1.3.7.  Juhul, kui Te muudate meelt teenuse osutamise kestel ning teenuse osutamise katkestamine ei ohusta Teie tervist, lõpetab teenuse osutaja teenuse osutamise kliendi suhtes säästvaimal ja ohutuimal viisil.

1.3.8. Piiratud teovõimega kliendi seaduslikul esindajal (alaealise lapse vanemal, isikule kohtu määratud eestkostjal) on õigus anda kliendi eest nõusolek teenuse osutamiseks või kliendi terviseseisundi kohta info avaldamiseks kolmandatele isikutele niivõrd, kuivõrd klient ei ole võimeline poolt- ja vastuväiteid vastutustundlikult kaaluma.

1.3.8.1. Juhul, kui seadusliku esindaja otsus kahjustab ilmselgelt kliendi huve, ei tohi teenuse osutaja seda otsust järgida.

1.3.8.2. Klienti ennast tuleb asjaoludest ja tehtud otsustest teavitada mõistlikus ulatuses.